Voorjaarsconcert Nieuwedieper Visserskoor

Om nieuwe leden te werven is in januari een project opgestart bij het Visserskoor.
Na de traditionele kerstconcerten, die gepaard gaan met veel geestelijke liederen, wilde het bestuur in het nieuwe jaar van start gaan met het zogenaamde populaire repertoire.

We hebben de volgende nummers ingestudeerd: The Elephantsong van Kamal,  Waltzing Mathilda, Take me home, country roads van John Denver, Liedjes uit de musical Les Miserables  en Cats, het Slavenkoor van Verdi, het lied van Den Helder van onze  plaatsgenoot J. Beneker, de aloude Fliegermarsch en Stay with me till the morning van Vicky Brown.
Aangeboden is om een half jaar mee te zingen met het koor en dan als afsluiting een Voorjaarsconcert te geven. Dat leverde 4 nieuwe zangers op.
Helemaal mooi omdat ze alle vier na enige repetities besloten om bij het Visserskoor te willen blijven.
Omdat we samenwerken met plaatselijke verenigingen ook willen promoten is Accordeonola gevraagd om medewerking te verlenen aan dit concert en ook zij zijn enthousiast.

Bekijk artikel in de krantHet accordeonorkest Accordeonola bestaat uit 22 actieve leden en staat onder muzikale leiding van dirigent Cees Dito. In oktober van dit jaar bestaat Accordeonola 65 jaar! In het orkest zijn de accordeons verdeeld over vier partijen, een basaccordeon en keyboard. Door samenspel en gevarieerd te musiceren, biedt het orkest  entertainment voor een breed publiek. Het repertoire van Accordeonola varieert van Bach en Piazolla tot eigentijdse popmuziek. Accordeonola ziet ernaar uit om op 20 mei haar repertoire te laten horen, want het accordeon is een veelzijdig instrument! Accordeonola is blij om  met het Nieuwedieper Visserskoor samen te werken!

De aanvang van het concert is 18.30 uur. De  kerk is open vanaf 18.00 uur.
Einde concert ongeveer 19.45 uur.
De leiding is in handen van Alfred de Jong en Cees Dito.
Lea Paliczova begeleidt ons op piano.
De toegang is gratis.
U bent van harte welkom op dit concert!