Patrijspoort

Op 28 maart 1979 werd aan de koorleden medegedeeld dat enkele leden bezig waren een redactie voor een “koorkrantje” op te richten, op initiatief van Paul Souwer. Het krantje zou 4 keer per jaar worden uitgegeven en men vroeg aan leden en donateurs wie er in wilden adverteren. Er werd een prijs uitgeloofd voor de nieuwe naam van het blad. Jolanda Roos won met de naam “de Patrijspoort” een cadeaubon van ƒ 25,00. In het eerste nummer, dat in juni 1979 verscheen, gaf de redactie te kennen het blad voornamelijk te willen gebruiken om de leden en donateurs te informeren over het wel en wee van het koor.

Steeds weerkerende rubrieken zoals verslagen van concerten, een woordje van de voorzitter, een agenda, dankbetuigingen en een jeugdhoekje zijn nog steeds te lezen in de Patrijspoort. Vaste schrijvers leveren regelmatig copij aan. Het blad heeft een eigen plaats gekregen binnen het koor en is niet meer weg te denken. Wat vroeger werd getypt met de typmachine en zelf werd gestencild en geniet in de schuur van een reder, wordt tegenwoordig met een computer gemaakt en gemaild naar de Zeeman Reclamegroep in Den Helder die er dan 250 Patrijspoorten van maakt. Dan worden ze  voorzien van een stikker en gaan ze naar de bezorgers, die zorgen dat ze op de juiste plaats terechtkomen.

Donateurs en adverteerders krijgen 4 keer per jaar de Patrijspoort toegezonden. Het donateurschap hebben wij met ingang van 2011 moeten verhogen, om de kosten te dekken, naar € 15,00 per jaar en € 20,00 als u buiten Den Helder woont. U kunt zich hiervoor aanmelden bij de penningmeester J.de Jong (mob.0653271788 of per mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Eindredacteur van de Patrijspoort is met ingang van 2014 Jaap Nijhuis.

U kunt de Patrijspoort ook downloaden als pdf-bestand. Kijk voor de beschikbare edities hier onder en klik op de maand van uw keuze om het bestand te downloaden.
(voor het bekijken van het document is een pdf-reader nodig)

Patrijspoort 2018 Februari
Patrijspoort 2019 Januari
Patrijspoort 2020 Februari
Patrijspoort 2021 April
Patrijspoort 2022 Mei
Patrijspoort 2023 Maart

Bekijk hier de laatste editie.