Page 33 - Patrijspoort Oktober 2019
P. 33
Uiteindelijk in 1971 bij Stork begonnen als monteur in Den Helder en als er in die tijd niet
voldoende werk was dan werd je
vaak uitgezonden naar het
buitenland
voor werkzaamheden op varende
schepen of in elektriciteitscentrales.
Ik heb daardoor ook veel
machinekamers en vliegvelden
gezien, want in die tijd was er weinig
tijd voor uitstapjes, werk af en
terugkomen of nog even een andere
klus als je toch daar in de buurt was.
Na vele interne trainingen en
opleidingen te hebben gedaan en
daardoor ook verschillen functies te
hebben verricht, zoals inspecties bij
motorschades, motoren inbouw
begeleiden, beheerder van de
Sleepboot Smit Frankrijk, revisie 2 hoofdmotoren in Dubai
service afdeling in Den Helder enz.
In 1975 had ik een collega die een
blauwe maandag op het koor zat. Hij
nam mij mee naar de repetities in de
voormalige muziekschool in de
Molenstraat en zodoende ben ik
anno 2019 nog steeds lid en
inmiddels ook mede bestuurslid bij
het Nieuwedieper Visserskoor, en
nog steeds met veel plezier.
UK367, nieuwe motor inbouwen in Scheveningen
Ik ben uiteindelijk in 2011 als Account manager met pensioen gegaan bij mijn werkgever welke
toen geen Stork Werkspoor meer heette, maar was overgenomen door het Finse bedrijf Wärtsilä.
Heden ten dage werk ik nog twee dagen in de week als Account manager bij een diesel motoren
bedrijf in Emmeloord, genaamd Dieselservice Emmeloord.
Nou beste mensen ik weet niets meer, dus ik geef graag de pen door aan Wim van Belzen.
Henny Amens, september 2019.
De Patrijspoort /oktober 2019 / 31